Draisienne

Prima invenție documentată a unei biciclete utilizabilă în mod practic, a fost cea a baronului german Karl von Drais. Numită de către inventator Laufmaschine (mașina pentru alergat) și apărută în 1817, bicicleta baronului von Drais este dezvăluită lumii în Paris, în 1818, iar presa franceză o numește „Draisienne”. Von Drais a obținut brevetul de invenție în același an. Motivul aparent care l-a determinat pe von Drais să creeze Laufmaschine a fost necesitatea găsirii unei soluții care să rezolve penuria de cai apărută ca urmare a erupției vulcanului Tambora, în 1816, erupție care a dus la distrugerea recoltelor din acel an, și la moartea prin înfometare a multor cai din regiunea respectivă. „Mașinăria” lui von Drais își putea schimba direcția de mers, dar nu avea pedale. În 1860, francezul Ernest Michaux și fratele său Pierre creează ceva ce avea și pedale, și-și denumesc invenția “Velocipede”. În perioada următoare, englezii sunt cei care avansează tehnologic în domeniu, ajungând ca în 1885 să producă ceea ce ei au numit „safety bike” (bicicleta sigură, adică bicicleta pe care ești în siguranță), care se aseamănă foarte mult cu bicicleta actuală, din punct de vedere funcțional și al formei.
__________________________
Title: „Draisienne”
Artist: Adriana Luca
Price: 20 e
Size: 18x21

Comentarii